Sitter på skolan och jobbar med andra världskriget...

Heej!

Nu sitter jag på skolan igen och har tråk. Vi har so och håller på med andra världskriget... bara drygt. Känner att jag har kommit lång på min tidsaxel (AA)

1 september 1939:

Andra världskriget drar igång genom att Tyskland anfaller Polen med stridsvägnar och flyg. Efter detta delas Polen mellan Sovjetunionen och Tyskland, samtidigt som uppdelningen skedde så tillade de två länderna en icke-angreppspakt.

Oktober-november 1939:

I oktober så krävde sovjet delar av Karelska näset av Finland. Efter en månad så går sovjet i attack mot Finland. Sovjet trodde att kriget skulle vara över efter bara ett par veckor men så var inte fallet. Det Detta angrepp var resultat av det tysk-sovjetiska avtalet.

hah, har gjort detta på 2 lektioner och 1½ timme :] heh, någon som känner för att hjälpa mig?

Sitter och fördjupar mig i vinterkriget i Finland nu... Fast jag orkar inte och satsar på musiik och att blogga (AA)


*Empire state of mind
*Fireflies
*Party in the U.S.A (cover)

Ska typ börja fixa så att jag kan börja spela in o lägga in på youtube nu oxå. har juu bara en men det är för att jag måste fixa det med microfonen som är problemet :(

Öppet hus på skolan idag så jag ska vara här och guida små barnen;p kan bli lite små kul...

//Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0