Demokrati kan vara jobbigt...

jag vill börja med att säga att om du inte tänker rösta så gör det ändå! för att för varje röst som inte läggs kommer sverige demokraterna in i riksdagen mer  och mer!! så om du inte tänker rösta eller att du känner någon som itne tänker rösta så säg åt dem att de måste!!!!

jag har alltid varit socialdemokrat men jag vill inte att S ska vinna riksdagsvalet för att Mona Salin är sämst som har bestämt att om dom vinner så släpper de in vänstern i riksdan och det vill jag inte! det var något som Göran Persson lovade att aldrig göra och då kommer Mona och förstör allt. Eftersom Vänstern inte bara vill ta bort friskolor utan oxå att vi ska gå ur EU och gå med i NATO! helt obegripligt.

Så om jag var 18 så skulle jag rösta på moderaterna i riksdan men socialdemokraterna i kommunvalet. vet att det låter som att jag har gått bakom ryggen på S men det har jag inte, det är helt enkelt Monas fel. fast självklart har Moderaterna några riktigt bra åsikter men de har även några som jag inte gillar. fast så är det med alla partier, men gillar mer av S åsikter såklart ;)

ni får säga till om ni blir förvirrade för jag vet att det kan bli lite rörigt när jag skriver mina tanker (AA)

MINA ÅSIKTER OM VARJE PARTI LITE KORT:

Vänstern: HATAR!!
MP: självklart att de ska ha en del i riksdan, miljön är viktig och dom har bra åsikter!
S: nästan allt är bra utom Mona (AA)
_____________

FP: ganska lika moderaterna fast inte lika på topp som dom.
C: Snälla nån! USCH för centerna och Moud! henne gillar vi inte (AA)
M: börjar gillas mer och mer. många bra åsikter.
KD: vad behöver man säga... skulle inte rösta på dom iaf.
_____________

SD: ALDRIG!!! röstar hellre på Vänstern!!
PP: det enda de står för är gratis hemladdning av filmer, musik m.m. självklart att det är något man skulle gilla men det håller inte i längden eftersom man tjänar för lite för att kunna göra mer filmer, album och sånt. inte OK!


Som man redan kan lista ut så blir det en borgerlig seger. frågan är ju bara om alliansen får 50% eller mer av rösterna, om de inte får det måste de kanske bjuda in sverige demokratera vilket är det sista de vill göra...

hah, det blev lite konstigt skrivet men jag kan sammanfattade allt med att:

1. Mona Salin har förstört social demokraterna
2. Vänster och SD hatar vi
3. Moderaterna gillas mer och mer (AA)

nu ska jag plugga historia

//Sandra


Kommentarer
Alexander

MP ska det vara!!!

2010-09-19 @ 12:46:38
URL: http://livetspassion.blogg.se/
Alexander

sv; HAHAHA, Maud..... LOL .. -.-

2010-09-19 @ 12:53:57
URL: http://livetspassion.blogg.se/
Alexander

sv; Men syftade på att hon är SÄMST. Jag håller med dig!!! Men Mona Sahlin är ganska högt upp i min "hata-lista" (a)

2010-09-19 @ 12:58:30
URL: http://livetspassion.blogg.se/
Alexander

sv; Tack :)

Hon kan ju inte hålla i ett argument.. Jag skrattar, bokstavligen, åt henne.

2010-09-19 @ 13:05:22
URL: http://livetspassion.blogg.se/
Davve

Ser gärna att du utvecklar varför du inte vill att SD kommer in i riksdagen. SD har ingen agenda som på något sätt är rasistisk. Så kom med lite argument, annars kan man lika gärna låta bli att kritisera.

2010-09-19 @ 14:14:42
elin

Bra att du tar ditt förnuft tillfånga ;)

Haha nej men jag gillar Ms politik starkt och jag håller med att sd är rena rama skräckhistorien..

även coolt att du gillar både m och s som är världens rivaler..

2010-09-20 @ 22:52:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0